środa, 11 listopada 2009

Wegański biszkopt



Banalnie prosty przepis na biszkopt do torta. W kolejnych postach pokażę jak wyglądają torty z jego użyciem.
Składniki (na niewielką formę):
2 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
1 szklanka mleka sojowego (z wody tez wyjdzie)
1/2 szklanki oleju
woda - ewentualnie, jeśli masa będzie mało kleista

Wszystkie te składniki mieszamy lub miksujemy. Ciasto ma mieć konsystencję bardzo gęstej śmietany.
Tortownicę smarujemy olejem. Mozna posypać ewentualnie bułką tartą.
Pieczemy w 200 stopniach około 35-40 minut.
Po tym czasie wyjmujemy z piekarnika, studzimy, kroimy na 3 warstwy długim nożem.
Nie kroimy gorącego ciasta.

6 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo bardzo Ci dziękuję. biszkopt już wypróbowałam jakiś czas temu, bo był pyszny, a teraz wracam, bo niedługo urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowałam przepis. Zrobiłam go z kakao i mąką owsianą, był mi potrzebny jako baza do wegańskiego ciasta przypominającego tradycyjną WuZetkę :) Pysznie wyszło, tylko na początku nieco się kruszyło, bo za szybko chciałam kroić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Biszkopt wyszedł ekstra! Co prawda u mnie trochę eksperymentalnie bo 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej i 1/2 kukurydzianej a do tego mleko sojowe pół na pół naturalne z czekoladowym ;-) mimo tego wszystko było pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z termoobiegiem ? Czy bez ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Robię ten przepis od 10 lat 😉

    OdpowiedzUsuń