wtorek, 4 grudnia 2012

Raw vegan balls

Raw vegan balls. Wegańskie kulki bez pieczenia.
Raw food!

Vegan, soy-free sweets, home made.



























Ingredients:
cashews (soaked all night), dried dates (soaked 15 minutes), dried figs 9soaked 15 minutes), ground almonds, ground hazelnuts, cocoa powder, desiccated coconut, 
agave syrup, coconut oil.
Refrigerate 4 hours as a block.
Put in a fridge.
Form balls after 6-24 hours.

Składniki:
-namoczone na noc nerkowce (użyłam 1 szklanki, wyszło kilkadziesiąt kulek)
-namoczone ok. 15minut suszone daktyle (bio, niesiarkowane)
-namoczone ok. 15minut figi suszone (bio, niesiarkowane)
-zmielone migdały
-zmielone orzechy laskowe
-kakao - do obtoczenia kulek
-wiórki kokosowe (częśc jeszcze zmieliłam i dodalam do masy na kulki, resztą obtoczyłam kulki)
-syrop z agawy -dowolna ilość, zależy jaką słodycz lubicie
-upłynniony w cieple olej kokosowy - aby w zamrażarce scalić masę
Nerkowce mielimy z odrobiną wody w blenderze. Mieszamy ze zmielonymi orzechami laskowymi, wiórkami kokosowymi, migdałami, olejem kokosowym, odrobiną soku z cytryny, syropem z agawy.
Właściwie można dodać to, co się lubi ;)
Masę daktylowo-figową dodawałam do środka kulek i odrobinę do masy z nerkowców.
Najpierw uformowałam blok w pojemniku i zamroziłam, potem pocięłam na sześciany i formowałam kulki - po wyjęciu z zamrażarki masa pocięta w sześciany leżała kilka godzin w lodówce (aby zmiękła). na koniec obtaczałam kulki w wiórkach, migdałach i kakao.




2 komentarze:

  1. Coś wspaniałego! Mój ostatni post to takie kuleczki z daktyli ale w znacznie uboższej wersji... Koniecznie muszę spróbować tej wersji, mniam z nerkowcami muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń