czwartek, 19 lipca 2012

raw vegan cake

raw vegan cake: cashews, almonds, dates, bilberries, blueberries, cocoa, more blueberries inside.



















Torcik na bazie nerkowców z owocami.

Składniki:
-niecałe 2szklanki nerkowców namoczone na noc
-garść daktyli bez pestek
-garść migdałów
-garść orzechów laskowych
-1/3szklanki płynnego oleju kokosowego (upłynniłam w misce gorącej wody przed użyciem)
-1/3szklanki syropu z agawy
-2łyżki soku z cytryny (niekoniecznie)
-1/2kg borówek i jagód
-2łyżki kakao lub karobu sypkiego

Nerkowce po namoczeniu zmiksować na gładką masę. Używam do tego celu blendera.
Do masy nerkowcowej dodałam zmiksowaną garść suchych migdałów, olej kokosowy i syrop z agawy oraz sok z cytryny.
Masa lepiej daje się formować jeśli dodamy do niej zmiksowane wiórki kokosowe (nie jest taka płynna).
Masę nerkowcową podzieliłam na 3 części. Jedna pozostała jasna, do drugiej dodałam zmiksowanych jagód, a do trzeciej kakao.
Na spód wyłożyłam zmiksowane daktyle (moczone przez kilka minut we wrzątku) z migdałami i orzechami.
Spód nie klei się do tacki/ talerza jeśli posypiemy je wiórkami kokosowymi.
Następnie na uformowany podkład wykładamy dowolnie masy z nerkowców.
Dodalam do środka między warstwy kremu bardzo dużo borówek, a na wierzch jagód i borówek.

Gotowe ciasto należy mrozić ok 2 godzin, potem można przechowywać do 5 dni w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz